Co jeść?

Brak aktywności fizycznej, zła dieta a także uwarunkowania genetyczne to podstawowe przyczyny podwyższonego cholesterolu. Jak z nimi walczyć, jak sobie pomóc? W pierwszej kolejności warto się przyjrzeć swojej diecie. Jak jeść, a bardzo ważne co jeść by poziom tłuszczu był na odpowiednim poziomie. Chude mięsa, ryby (zawierają one kwasy Omega3, które obniżają poziom złego cholesterolu i trójglicerydów), owoce (przez wielu specjalistów zalecane są jabłka i gruszki), warzywa strączkowe, jednak nie tylko wszystkie produkty zielone mają korzystny wpływ na naszą dietę.

 

To nie wszystko w odpowiednich ilościach należy także spożywać kaszę i płatki jęczmienne, makaron razowy, pieczywo pełnoziarniste, razowe, chudy nabiał, czosnek, cebulę i szczypiorek. Zdrową przekąską będą orzechy włoskie i migdały. Zmiana nawyków żywieniowych to nie wszystko, potrzebny będzie także ruch. Warto wybrać odpowiedni dla siebie sport. Wzrost aktywności fizycznej na pewno poskutkuje spadkiem złego cholesterolu a także i trójglicerydów. To nie jedyne korzyści, dla wiele osób straci zbędne kilogramy, z którym tak długo walczy.

Może Ci się również spodoba